Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Πολύ ενεργοβόρες και ρυπογόνες οι αφαλατώσεις, σύμφωνα με μελέτη του υπ. Γεωργίας

Μας... πνίγουν στους ρύπους

Από τις αφαλατώσεις θα εκπέμπονται 436 χιλ. τόνοι θερμοκηπιακών ρύπων ετησίως και για τη λειτουργία τους θα απαιτείται το 12% του ηλεκτρισμού. Η ΑΗΚ καλείται να πληρώνει μέχρι και 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για τα δικαιώματα ρύπων


Μπορεί οι μονάδες αφαλάτωσης που λειτουργούν ή προγραμματίζεται να λειτουργήσουν τα επόμενα 1-2 χρόνια στην Κύπρο να διασφαλίζουν την κάλυψη των αναγκών υδροδότησης ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, ωστόσο αποδεικνύονται πολύ ενεργοβόρες και ρυπογόνες, σύμφωνα με ογκώδη μελέτη που παραδόθηκε πριν μερικές μέρες στο τμήμα Περιβάλλοντος του υπουργείου Γεωργίας.
Συνολικά από τα φουγάρα των αφαλατώσεων που ήδη λειτουργούν και αυτών που προγραμματίστηκε η κατασκευή τους, υπολογίζεται να εκπέμπονται ετησίως 436,3 χιλιάδες τόνοι ρύπων του θερμοκηπίου ετησίως και προσεχώς η ΑΗΚ θα κληθεί να καταβάλει μέχρι και 5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για αγορά των αντίστοιχων δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων από τις αφαλατώσεις.
Εκτός, όμως, από τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά προβλήματα που προκύπτουν, η Κυβέρνηση καλείται να πείσει την ΕΕ για την αναγκαιότητα των μονάδων αφαλάτωσης προκειμένου να δοθεί η έγκριση για τη λειτουργία τους.

Η μελέτη
Τα πιο πάνω αναφέρονται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Σχέδιο Αφαλατώσεων που προωθεί η Κυπριακή Κυβέρνηση και υπεύθυνος φορέας υλοποίησης είναι το υπουργείο Γεωργίας. Η μελέτη ανατέθηκε στη Σύμπραξη των Μελετητικών Γραφείων I.A.CO Environmental and Water Consultants Ltd και ENVECO A.E. Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε τον Μάιο του 2005 και η μελέτη υποβλήθηκε προ ημερών στο τμήμα Περιβάλλοντος, έτσι ώστε να τύχει μελέτης.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του τμήματος Υδάτων, στην οποία έχει αναρτηθεί η μελέτη, οποιοδήποτε πρόσωπο μπορεί να υποβάλει στο τμήμα Περιβάλλοντος, σε διάστημα 35 ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης της γνωστοποίησης, απόψεις ή παραστάσεις αναφορικά με το περιεχόμενο της μελέτης ή τις επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει η έγκριση του σχεδίου αφαλατώσεων στο περιβάλλον. Βασικός στόχος της μελέτης είναι η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις παρεμβάσεις που προβλέπονται στο σχέδιο αφαλατώσεων, καθώς επίσης και των εναλλακτικών λύσεων που θα μπορούσαν να προωθηθούν.

Οι επιπτώσεις
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, οι υφιστάμενες μονάδες αφαλάτωσης της Δεκέλειας και της Λάρνακας, μαζί με τις μονάδες των οποίων η κατασκευή προωθείται, θα συνεισφέρουν σημαντικά, με 436,3 χιλιάδες τόνους, στην αύξηση της γενικής ποσότητας εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Σημειώνεται, μάλιστα, πως αν απαιτηθεί αγορά δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων για την ποσότητα αυτή (σ.σ. η ΕΕ προωθεί τη δημοπράτηση όλων των ρύπων από το 2013 και μετά, με κάποια χρονική παράταση στην Κύπρο) και με βάση την τιμή που αναφέρεται από την ΑΗΚ για το 2008, εκτιμάται πως η επιπλέον δαπάνη θα είναι της τάξης των 4 - 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Συνολικά η χρήση της ενέργειας από τις χερσαίες και κινητές μόνιμες αφαλάτωσης, καθώς επίσης και του συστήματος επεξεργασίας νερών του Γαρύλλη, θα ισοδυναμεί με το 12,2% του συνόλου παραγωγής ενέργειας της ΑΗΚ!

Στην Ε. Ένωση
Η μελέτη στέκεται και στο γεγονός πως θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να πεισθεί η Ευρώπη για την αναγκαιότητα των (νέων) μονάδων αφαλάτωσης. Όπως αναφέρεται, σύμφωνα με την ΕΕ οι πρόσθετες υποδομές υδροδότησης, όπως για παράδειγμα οι μονάδες αφαλάτωσης, πρέπει να θεωρούνται ως δυνατότητα επιλογής μόνο όταν εξαντληθούν οι υπόλοιπες επιλογές. Στην περίπτωση της Κύπρου, η οποία αναμφισβήτητα αντιμετωπίζει σημαντικό χρόνιο πρόβλημα ξηρασίας και λειψυδρίας και η οποία εφαρμόζει σε ικανοποιητικό βαθμό μέτρα αειφόρου διαχείρισης των υδάτων, η λύση της δημιουργίας μονάδων αφαλάτωσης πιθανό να θεωρηθεί από την ΕΕ αποδεκτή. Απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση είναι η υποβολή όλων των αναγκαίων περιβαλλοντικών και άλλων μελετών.



Οι αφαλατώσεις
Βασικός στόχος του Σχεδίου Αφαλατώσεων είναι η πλήρης απεξάρτηση της υδατοπρομήθειας των αστικών και τουριστικών περιοχών από τη βροχόπτωση και η ικανοποίηση της μέγιστης ζήτησης που παρουσιάζεται τη θερινή περίοδο. Για την υλοποίηση του στόχου αυτού, η Κυβέρνηση στοχεύει όπως μέχρι το 2012 λειτουργούν συνολικά πέντε μόνιμες μονάδες αφαλάτωσης, με δυναμικότητα παραγωγής 260 χιλιάδες κυβικά μέτρα ημερησίως. Σήμερα λειτουργούν με μέγιστη παραγωγή δύο μόνιμες αφαλατώσεις, αυτές της Λάρνακας και της Δεκέλειας, με συνολική δυναμικότητα παραγωγής 120 χιλιάδες κυβικά μέτρα ημερησίως.
Μέχρι το 2012 θα υλοποιηθούν οι ακόλουθες μόνιμες μονάδες αφαλάτωσης, πέραν των δύο υφιστάμενων:
*Στην Επισκοπή (40 χιλιάδες κ.μ. ημερησίως).
*Στην Πάφο (40 χιλιάδες κ.μ. ημερησίως).
*Στο Βασιλικό (60 χιλιάδες κ.μ. ημερησίως).
Μέχρι την υλοποίηση των μόνιμων μονάδων, θα λειτουργήσουν οι ακόλουθες κινητές αφαλατώσεις:
*Στη Μονή (ήδη λειτουργεί με 20 χιλιάδες κ.μ. ημερησίως)
*Στα Κούκλια (προωθείται η κατασκευή της, για 20 χιλιάδες κ.μ. ημερησίως).

ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ - ΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΠΡΟΥ

Τελευταία κοινή παρουσίαση, πριν την καλοκαιρινή περίοδο

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010, 8 μ.μ. στην “Παλιά Αγορά” Παλλουριώτισσας

Επιστημονική και Φωτογραφική παρουσίαση από τον
Καθηγητή Άντη Νικολαΐδη, ΜS, FRCS, FRCSE
Aγγειο-χειρούργο, του Κολλεγίου Imperial του Ηνωμένου Βασιλείου και Διευθυντή του Vascular Screening and Diagnostic Centre στη Λευκωσία και άριστο φωτογράφο.

Προσυμπτωματικός έλεγχος για καρδιαγγειακή νόσο και πρόληψη εμφραγμάτων του μυοκαρδίου και εγκεφαλικών

Τα καρδιακά επεισόδια χωρίς οποιαδήποτε προειδοποίηση είναι οι πιο κοινές αιτίες θανάτου και ανικανότητας στην κοινωνία μας σήμερα. Όμως το 2010 έχουμε τη δυνατότητα να τα αποτρέψουμε κατά 50%. Το κύριο θέμα βέβαια είναι να προσδιορίσουμε εκείνους που διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο.

Παραδοσιακά οι γιατροί εξέταζαν παράγοντες κινδύνου όπως η ηλικία, η πίεση του αίματος, η χοληστερόλη, το κάπνισμα, ο διαβήτης και η οικογενειακή ιστορία. Δυστυχώς αυτή η προσέγγιση αποκλείει πολλά άτομα που αν και δεν αντιμετωπίζουν τέτοια συμπτώματα εντούτοις τους συμβαίνουν καρδιακά επεισόδια.

Αυτό είναι επειδή πολλοί παράγοντες κινδύνου συμπεριλαμβανομένων των γενετικών παραγόντων είναι ακόμα άγνωστοι. Μια νέα προσέγγιση είναι η εξέταση των αρτηριών με υπερήχους που παρουσιάζει εάν υπάρχουν οποιαδήποτε πρόωρα κατακάθια χοληστερόλης. Η παρουσία αυτής της ουσίας από πολλά χρόνια πριν αναπτυχθούν οποιαδήποτε συμπτώματα, προσδιορίζει εκείνους που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο. Ο υγιής τρόπος ζωής και η παροχή κατάλληλων φαρμάκων έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα περιστατικά κατά 50%.

Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Με €1,2 εκατ. το κτήριο του Προεδρικού θα γίνει οικολογικό



1,2 εκατομμύρια ευρώ θα απαιτηθούν για να μετατραπεί το Προεδρικό Μέγαρο σε κτήριο φιλικό προς το περιβάλλον. Μπορεί το ποσό αυτό να φαντάζει ψηλό, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αλλά, με την εξοικονόμηση ενέργειας στο «πράσινο» Προεδρικό, θα υπάρξει απόσβεση σε έξι περίπου χρόνια. Σε μελέτη (την οποία εκπόνησαν από κοινού το Ινστιτούτο Κύπρου, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Environmentally ConsciousArchitecture Group Penn State University) σημειώνεται ότι τα επίπεδα συγκέντρωσης των πτητικών οργανικών ενώσεων (TVOC) στο κτήριο κατατάσσονται στη ζώνη όπου μπορεί να υπάρξει «πιθανή εμφάνιση πονοκεφάλου ανάλογα με την επίδραση άλλων παραγόντων».

Ανάμεσα στους στόχους της μελέτης περιλαμβάνεται και η μετατροπή του Προεδρικού σε κτήριο μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης καθώς και σε κτήριο μηδενικών εκπομπών. Στα συμπεράσματα τονίζεται ότι από την ανάλυση των μετεωρολογικών παραμέτρων προκύπτει ότι οι γραφειακοί χώροι στην πλειοψηφία τους βρίσκονται εκτός των ορίων θερμικής άνεσης και το περιβάλλον χαρακτηρίζεται «δυσάρεστα υγρό». Ειδικά για τη δαπάνη, στη μελέτη αναφέρεται ότι «το κόστος ανακατασκευής του Μεγάρου υπολογίζεται στις €280.000 με τις προτεινόμενες λύσεις να εξοικονομούν το 90% της ενέργειας που καταναλώνεται σήμερα. Ο στόχος θεωρείται εφικτός μεν αλλά δύσκολος λόγω και της ιδιαιτερότητας και της λειτουργίας του κτηρίου, γι’ αυτό εκφράζεται η εκτίμηση ότι είναι εφικτός ο στόχος της εξοικονόμησης κατά 80%».

Η κατανάλωση του κτηρίου με βάση την υφιστάμενη κατάσταση ανέρχεται στις 180KWh/m2 (κιλοβατώρες ανά τετραγωνικό μέτρο) για θέρμανση και 212 KWh/m2 για ηλεκτρική ενέργεια. Εξάλλου, για τη διαμόρφωση της οροφής κατά τρόπον ώστε να παράγει 48 MWh το κόστος εκτιμάται στις €350.000 και θα εξοικονομεί ποσοστό 10% της απαιτούμενης ενέργειας. Το πιο πάνω ποσόν είναι δυνατό να ανέλθει μέχρι τις €700.000 αν εγκατασταθούν φωτοβολταϊκα και μηχανολογικά συστήματα.

Προϊόν αμέλειας η κηλίδα

Ενδείξεις ότι κάτι δεν πήγαινε καλά είχαν μέχρι και 24 ώρες πριν το συμβάν οι εργαζόμενοι στην πλατφόρμα - Σε ειδική διάσκεψη Tύπου για την κηλίδα θα συμμετάσχει σήμερα ο Ομπάμα

Εργαζόμενοι της BP «αγνόησαν» αρκετές «προειδοποιητικές ενδείξεις» πριν την έκρηξη η οποία βύθισε την εξέδρα άντλησης πετρελαίου Deepwater Horizon τον περασμένο Απρίλη, σύμφωνα με μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ. Η έκρηξη και η βύθιση της πλατφόρμας στοίχισαν τη ζωή σε 11 άτομα και προκάλεσαν την τεράστια πετρελαιοκηλίδα που συνεχίζει να εξαπλώνεται στον Κόλπο του Μεξικού και στις αμερικανικές ακτές. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα θα δώσει σήμερα συνέντευξη Τύπου για την πετρελαιοκηλίδα. Ο κ. Ομπάμα θα απαντήσει σε ερωτήσεις δημοσιογράφων μετά την ομιλία του σχετικά με τη ρύπανση, την παραμονή μιας επίσκεψης που έχει προγραμματιστεί στη Λουιζιάνα.
Επικαλούμενοι προκαταρκτικά στοιχεία από την έρευνα της BP, οι βουλευτές Χένρι Γουάξμαν και Μπαρτ Στιούπακ, που συμπροεδρεύουν της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου, ανέφεραν ότι είχαν σημειωθεί ενδείξεις όσον αφορά τη ροή του αντλούμενου καυσίμου μία ώρα πριν το συμβάν. Επίσης, είχαν εντοπιστεί πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια του προηγούμενου 24ώρου όπως απροσδόκητες αυξήσεις της πίεσης, διαρροές υγρών, προβλήματα στο σκυρόδεμα που προστάτευε το κοίτασμα και αποκλίσεις των εργαζομένων στην πλατφόρμα από το καθορισμένο πρόγραμμα άντλησης. Μόλις 41 λεπτά πριν την έκρηξη, η ροή υγρών από το κοίτασμα «συνεχιζόταν, αντί να σταματήσει, και η πίεση του σωλήνα άντλησης αυξήθηκε απροσδόκητα», ενώ 18 λεπτά πριν «παρατηρήθηκαν αφύσικες πιέσεις».


Παράλληλα, προσωρινά έκλεισε την Τρίτη αγωγός πετρελαίου στην Αλάσκα -ο οποίος εν μέρει ανήκει στην BP- μετά από διαρροή αρκετών χιλιάδων βαρελιών. Σύμφωνα με την εταιρεία Alyeska Pipeline Service Co, που διαχειρίζεται τον αγωγό μήκους 800 μιλίων, η λειτουργία του ανεστάλη μετά από προβλήματα σε σταθμό 160 χλμ. νότια του Φέρμπανκ. Μια διακοπή της ηλεκτροδότησης στο σταθμό προκάλεσε το άνοιγμα των βαλβίδων εκτόνωσης, με αποτέλεσμα ποσότητα αργού να υπερχειλίσει από μια δεξαμενή αποθήκευσης. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, όμως παραμένει ασαφές για πόσο θα μείνει κλειστός ο αγωγός.

Πολικές αρκούδες υπό εξαφάνιση

Νέα μελέτη δείχνει ότι, λόγω του λιωσίματος των πάγων, οι αρσενικές αρκούδες θα δυσκολεύονται να ακολουθούν τα ίχνη των θηλυκών με συνέπεια να μειωθούν οι πιθανότητες εγκυμοσύνης, αλλά και επιβίωσης μετά την περίοδο νηστείας

Οι πολικές αρκούδες βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα «ορόσημο» λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η κλιματική αλλαγή προκαλέσει μια δραματική και ξαφνική μείωση στον αριθμό του πληθυσμού των πολικών αρκούδων, όπως απέδειξε μια νέα μελέτη. Η συγκεκριμένη έρευνα είναι η πρώτη που παρουσιάζει άμεσα πώς η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει την αναπαραγωγή και την επιβίωση των πολικών αρκούδων. Βασιζόμενη πάνω σε ό,τι είναι γνωστό για τη φυσιολογία, τη συμπεριφορά και την οικολογία των πολικών αρκούδων, προβλέπει ότι τα ποσοστά εγκυμοσύνης θα πέσουν και όλο και λιγότερες αρκούδες θα επιβιώνουν κατά την περίοδο «νηστείας», λόγω της αύξησης των περιόδων χωρίς πάγο.

Αμφιλεγόμενα στοιχεία
Έως τη σημερινή εποχή, οι περισσότερες μελέτες με θέμα τη μέτρηση της επιβίωσης των πολικών αρκούδων έχουν στηριχθεί σε μια μέθοδο που ονομάζεται «σημείωμα και ανάκτηση». Δηλαδή, αυτό συνεπάγεται την κατ΄επανάληψη αιχμαλωσία πολικών αρκούδων από έναν συγκεκριμένο πληθυσμό για αρκετά χρόνια, που είναι αρκετά χρονοβόρο και απαιτεί υψηλό προϋπολογισμό.
Εξαιτίας αυτού, οι πληροφορίες που οι επιστήμονες έχουν συλλέξει από τους πληθυσμούς των πολικών αρκούδων ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό: για παράδειγμα, τα σύνολα δεδομένων στους καλύτερα μελετημένους πληθυσμούς στον κόλπο του δυτικού Χάντσον και στη θάλασσα του νότιου Μπιούφορτ εκτείνονται μέχρι και τέσσερις δεκαετίες, αλλά σχεδόν δεν υφίστανται για αρκούδες σε ορισμένες περιοχές της Ρωσίας.
Ακόμη πιο δύσκολη είναι η μέτρηση του κατά πόσον ο τρόπος επιβίωσης και η αναπαραγωγή μπορούν να αλλάξουν, λόγω των μελλοντικών κλιματικών συνθηκών.
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, στο Έντμοντον του Καναδά, δρ Πήτερ Μόλναρ, υποστηρίζει ότι αναμένεται ορισμένοι πληθυσμοί να τεθούν υπό εξαφάνιση λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, ενώ άλλοι αναμένεται να συνεχίσουν να υπάρχουν, έστω και με μειωμένο τον αριθμό του πληθυσμού τους.
Παρόλα αυτά, οι συγκεκριμένες προβλέψεις πλαισιώνονται από στοιχεία που βασίζονται στην κρίση ή στην επέκταση των ειδικών για το κατά πόσον οι σημερινές τάσεις του πληθυσμού θα μπορούσαν να συνεχιστούν, δεδομένων των επερχόμενων κλιματικών αλλαγών.

Νηστεία-ζευγάρωμα
Οι αρσενικές πολικές αρκούδες βρίσκουν τις θηλυκές περιπλανώμενες στους πάγους, αφού μυριστούν τα ίχνη αρκούδων που πέρασαν από εκεί. Αν τα ίχνη δημιουργήθηκαν από μια θηλυκή αρκούδα που βρίσκεται σε κατάσταση ζευγαρώματος, η αρσενική τα ακολουθεί ώστε να οδηγηθεί σε αυτήν.
Οι ερευνητές δημιούργησαν ένα μοντέλο που παρουσιάζει το πώς θα αλλάξει αυτή η συμπεριφορά καθώς η άνοδος της θερμοκρασίας θρυμματίζει τον πάγο της θάλασσας. Ακόμα, εξέτασαν τον αντίκτυπο αυτής της αλλαγής στον τρόπο επιβίωσης των αρκούδων.
Οι νότιοι πληθυσμοί των πολικών αρκούδων, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αναγκάζονται να μείνουν στη στεριά επειδή ο πάγος της θάλασσας λιώνει. Καθώς, λοιπόν, οι περίοδοι χωρίς πάγο μεγαλώνουν, υπολογίζεται ότι όλο και λιγότερες πολικές αρκούδες θα έχουν αρκετό λίπος και αποθέματα πρωτεΐνης για να επιβιώσουν.
Έτσι, με την ανάπτυξη ενός φυσιολογικού μοντέλου το οποίο υπολογίζει το πόσο γρήγορα μια αρκούδα χρησιμοποιεί το λίπος και τα αποθέματα πρωτεΐνης της, οι ερευνητές θα έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν σε πόσο χρονικό διάστημα μια αρκούδα θα μπορούσε να πεθάνει από ασιτία. «Και στις δύο περιπτώσεις, οι αναμενόμενες αλλαγές στην αναπαραγωγή και στον τρόπο επιβίωσης είναι μη γραμμικές», εξηγεί ο δρ Μόλναρ.

Απειλούνται άμεσα
Η αμερικανική οργάνωση απειλουμένων ειδών (US Endangered Species Act) κατατάσσει την πολική αρκούδα στα είδη που απειλούνται από εξαφάνιση.
Η πλέον πρόσφατη εκτίμηση της κατάστασης των πολικών αρκούδων από τις ΗΠΑ περιελάμβανε μόνο τις δύο προηγούμενες μελέτες για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, αλλά αυτές είναι παρεμβαλλόμενες τάσεις του πληθυσμού και όχι απευθείας μοντελοποίηση του τρόπου με τον οποίο η οικολογία των πολικών αρκούδων μπορεί να τροποποιηθεί.
Έτσι, η νέα μελέτη από την ομάδα του δόκτορος Μόλναρ προσφέρει έναν τρόπο να βελτιωθούν αυτές οι προβλέψεις και προτείνει το ενδεχόμενο για ακόμα πιο ταχείες μειώσεις, σε σχέση με αυτές που βρέθηκαν από την αξιολόγηση των ΗΠΑ.

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Ο γνωστός και αγαπητός σε όλους Κώστας Χατζής έρχεται στην Κύπρο για 3 μοναδικές Συναυλίες για Φιλανθρωπικό Σκοπό.

Ο κ. Κώστας Χατζής και το επιτελείο του, θα παρουσιάσουν ένα πλούσιο πρόγραμμα με παλιά και καινούργια τραγούδια που έχουν αγαπηθεί από όλους στην Κύπρο. Τον κ. Χατζή θα συνοδεύουν στο τραγούδι η κα. Μαρία Αλεξίου και ο κ. Γιάννης Αλεξανδρινός, με συνοδεία 5μελούς ορχήστρας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει ο κ. Γιώργος Παγιάτης.

Μέρος των εσόδων θα διατεθούν για την οικονομική στήριξη του Συνδέσμου «Φίλων και Ασθενών Αναπήρων ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ» και του Ιδρύματος για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες «Η ΚΙΒΩΤΟΣ».

Ημερομηνία: Παρασκευή, 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
Χώρος: Αμφιθέατρο ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΟΥ, Παραλίμνι
Ώρα: 9.00 μ.μ.
Με την υποστήριξη του Δήμου Παραλιμνίου

Ημερομηνία: Σάββατο, 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
Χώρος: ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΣΤΡΟΥ, Κάτω Πάφος
Ώρα: 9.00 μ.μ.
Με την υποστήριξη του Δήμου Πάφου

Ημερομηνία: Δευτέρα, 7 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
Χώρος: Αμφιθέατρο ΣΚΑΛΙ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ, Λευκωσία
Ώρα: 9.00 μ.μ.

Τιμή Εισιτηρίου: 20 Ευρώ

Προπώληση Εισιτηρίων: Σε όλα τα καταστήματα ACS Courier στο τηλ. 7777 7373

Πληροφορίες: Τηλ. 7000 0085

Χορηγοί: ΟΠΑΠ Κύπρου, Katchis Holidays Travel and Tours

Ευχαριστίες: Είδη Υγιεινής Αδελφοί Μάρκου, Ξενοδοχείο Hilton Park, Fotokinisi, Georgiou Buses

Χορηγοί Επικοινωνίας: Niche Outdoor Media, Φιλελεύθερος, Ράδιο ΑΣΤΡΑ, Ράδιο Πολιτεία, Ράδιο Πύργος και Rock FM

Διοργάνωση: Eurofem Ltd

Έκθεση έργων των φοιτητών του Πανεπιστημίου Frederick


Έκθεση έργων των φοιτητών του Τμήματος Εφαρμοσμένων Τεχνών
του Πανεπιστημίου Frederick, του Τμήματος Μόδας
και του Τμήματος Οπτικοακουστικής Επικοινωνίας
του Frederick Institute of Technology
στο Πολιτιστικό κέντρο «Μύλοι», στις 9 Ιουνίου 2010,

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ κατά της ανέγερσης του Καθεδρικού ναού εντός των τειχών Λευκωσίας

Με πρωτοβουλία της επιτροπής αγώνα την Δευτέρα 17 Μαΐου 2010 στις 7:30μ.μ. στο Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας ( Οδός Νικηφόρου Φωκά 40) θα διεξαχθεί Ανοιχτή συζήτηση με θέμα
«Καθεδρικός ναός στην εντός των τειχών Λευκωσία;».

Εισηγητής θα είναι ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου Σωκράτης Στρατής. Θα παρουσιάσει δημόσια για πρώτη φορά τη μελέτη που εκπονήθηκε, μετά από πρόταση του ΕΤΕΚ, από τρεις ακαδημαϊκούς για την ανέγερση του Καθεδρικού ναού στην παλιά Λευκωσία.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους πολίτες.

Συντονιστής θα είναι ο επικοινωνιολόγος Γιώργος Πήττας.

Η επιτροπή καλεί τον κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη να παρευρεθεί για να ενημερωθεί σφαιρικά για το όλο θέμα της ανέγερσης του Καθεδρικού ναού.

* ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ εναντίον της αλλοίωσης του χαρακτήρα της εντός των τειχών Λευκωσίας, με την ανέγερση ογκώδους καθεδρικού ναού : Όμιλος Φίλων Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού « ΕΛΕΥΣΙΣ», Ομοσπονδία Περιβαλλοντικών και Οικολογικών Οργανώσεων Κύπρου (ΟΠΟΟΚ) η οποία εκπροσωπεί 17 Μη κυβερνητικές περιβαλλοντικές και οικολογικές οργανώσεις, Περιβαλλοντική Κίνηση Κύπρου, Φίλοι της Φύσης - Κύπρου, Κίνημα Κοινωνικής Οικολογίας, Ομάδα Δράσης κατοίκων εντός των τειχών Λευκωσίας, περιοδικό «Ανατροπή», Οργάνωση «Άγρυπνοι εντός των τειχών».

Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Ημερίδα για την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα


Auditorium Delta Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Πέμπτη, 13 Μαίου 2010, 9:30 π.μ.

Α΄ μέρος (9:30 π.μ. – 10:30 π.μ.)

• Καλωσόρισμα από την κοσμήτορα της Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Δρ. Νόρα Λιασή

• Χαιρετισμός από εκπρόσωπο του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας

• Χαιρετισμός και κήρυξη των εργασιών της ημερίδας από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Στέφανο Στεφάνου
Διάλειμμα 10
• Σύντομος χαιρετισμός από τον Δρ Σάββα Κόκκινο των εκδόσεων Εν Τύποις

• Παρουσίαση βιβλίου από τους Κώστα Γουλιάμο και Μάριο Βρυωνίδη
Όψεις Κυπριακής Κοινωνίας: Αποτελέσματα Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας Λευκωσία, Εκδόσεις Εν Τύποις

Β΄ μέρος (10:40 π.μ. – 2:00 μ.μ.)

Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην κοινωνική κινητικότητα και κοινωνική διαστρωμάτωση
Μάριος Βρυωνίδης και Ιάσονας Λαμπριανού Εμπλοκή των Κυπρίων στην πολιτική και ακτιβισμός Χρίστος Κασσιμέρης

Τα άτομα που βρίσκονται στα 20 τους μέσα από τα μάτια της κυπριακής κοινωνίας:
Αποτελέσματα από την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα
Χριστίνα Παπασολομώντος

Στάσεις του κύπριου πολίτη απέναντι στο κράτος πρόνοιας Δήμητρα Σορβατσιώτη

Υπουργική ευθύνη και αίτια της παρακμής των κομμάτων ως θεσμών
Ιάκωβος Καρεκλάς

Πολιτικο-ιδεολογικοί προσανατολισμοί, στάσεις αντιλήψεις και συμπεριφορές στη σύγχρονη κυπριακή κοινωνία
Γιάννος Κατσουρίδης

Η μέτρηση του Κοινωνικο-οικονομικού στάτους στην ΕΚΕ και αξιοποίηση του σε άλλες ερευνητικές δραστηριότητες
Μαρία Καμπανάρος

Ενδεικτικοί έλεγχοι εγκυρότητας και αξιοπιστίας κατά τον 4ο γύρο της Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Έρευνας.
Μιχάλης Μιχαηλίδης

Η ημερίδα τελεί υπό την αιγίδα του Κυβερνητικού Εκπροσώπου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Στέφανου Στεφάνου

Ποιητική συλλογή του Πολύδωρου Παπαϊακώβου

Έναρξη Ευρωπαϊκού Ερευνητικού έργου CORNET II/ 2010-12, “Υλικά Συσκευασίας Τροφίμων για Μεθόδους Επεξεργασίας Υψηλής Πίεσης”


Στις 23 Μαρτίου έγινε στις Βρυξέλλες η πρώτη επίσημη συνάντηση των εμπλεκομένων εταίρων του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Έργου “HiPP”. Αυτό το ερευνητικό έργο έχει ως κύριο σκοπό την πειραματική δοκιμή και επιλογή καινοτόμων υλικών συσκευασίας τροφίμων για τεχνικές υψηλής πίεσης, τα οποία να ικανοποιούν τις λειτουργικές και οικονομικές ανάγκες της εν λόγω βιομηχανίας και που ταυτόχρονα να υπερισχύουν σε ιδιότητες έναντι των συμβατικών υλικών.

Την κυπριακή συμμετοχή συγχρηματοδοτεί το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας στα πλαίσια της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας CORNET (www.cornet-era.net). Το έργο αποτελεί προϊόν συνεργασίας ανάμεσα σε ερευνητικούς φορείς, συνδέσμους επιχειρήσεων και επιχειρήσεις από τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Ισπανία και την Κύπρο.


Συγκεκριμένα το έργο έχει θέσει ως στόχους:

(α) την επιλογή υλικών συσκευασίας τροφίμων,

(β) τη μελέτη και καταγραφή των αλλαγών των μηχανικών και των ιδιοτήτων φραγμού των πλαστικών υλικών συσκευασίας,

(γ) τη μελέτη και καταγραφή της αλληλεπίδρασης μεταξύ των υλικών συσκευασίας και του προϊόντος,

(δ) την εφαρμογή πρακτικών δοκιμών σε πιλοτικό επίπεδο, χρησιμοποιώντας βιομηχανικό εξοπλισμό υψηλής πίεσης, και

(ε) τη διενέργεια σχετικής τεχνοοικονομικής μελέτης.


Την κυπριακή κοινοπραξία συντονίζει η Ερευνητική Ομάδα Οργάνωσης και Διοίκησης Παραγωγής του Ερευνητικού Κέντρου Frederick.


Την κοινοπραξία πλαισιώνουν ο Κυπριακός Σύνδεσμος Ποιότητας και πέντε (5) μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, οι FoodLab Ltd, Gemanalysis, Lefkonitziatis Dairy Products Ltd, Kouroushis Ltd και Keses Dairy Products Ltd.
Από γερμανικής πλευράς συνεργαζόμενοι εταίροι είναι ο Σύνδεσμος Έρευνας της Γερμανικής Βιομηχανίας Τροφίμων, ο οποίος εκτελεί χρέη γενικού συντονιστή του έργου και το Γερμανικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Τροφίμων (DIL), ενώ από Αυστριακής πλευράς συνεργαζόμενοι εταίροι είναι ο σύνδεσμος TECHforTASTE και το Αυστριακό Ινστιτούτο Έρευνας στη Χημεία και Τεχνολογία. Το Βέλγιο εκπροσωπείται από το Βελγικό Ινστιτούτο Συσκευασίας (BVBA) ενώ η Ισπανία από το Ερευνητικό κέντρο Συσκευασίας, Μεταφορών και Εφοδιασμού (ITENE).
Στην εναρκτήρια συνάντηση του έργου HiPP έλαβαν μέρος όλα τα άμεσα εμπλεκόμενα μέρη των συμμετεχόντων χωρών πλην των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Συζητήθηκαν οι γενικοί στόχοι του έργου καθώς και τα πακέτα εργασίας που πρέπει να υλοποιηθούν μαζί με τα χρονοδιαγράμματα τους. Ανταλλάχτηκαν απόψεις σχετικά με την ερευνητική διάσταση του έργου και επαναβεβαιώθηκε ο ρόλος του κάθε ερευνητικού φορέα και η μεταξύ τους συνεργασία.


Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Δρα Μιχάλη Μενοίκου, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Frederick, τηλ. 22345159 (ext. 112) ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: eng.mm@fit.ac.cy

Ενημερωτικές Διαλέξεις με θέμα «Διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων για οικιστική ανάπτυξη με βάση το έντυπο αυτοελέγχου και επέκταση του θεσμού»

Το Επιστημονικό Τεχνικό Επιμελητήριο Κύπρου [ΕΤΕΚ], το Υπουργείο Εσωτερικών και το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως διοργανώνουν επαρχιακές διαλέξεις με θέμα «Διαδικασία Ελέγχου των Αιτήσεων με βάση το Έντυπο Αυτοελέγχου και Επέκταση του Θεσμού». Οι διαλέξεις οι οποίες θα διοργανωθούν κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του 2010 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργού Εσωτερικών.

Οι διαλέξεις έχουν σκοπό την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων από τη μέχρι τώρα χρήση του εντύπου αυτοελέγχου και την ενημέρωση σε σχέση με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για επέκταση του ούτως ώστε να καλύπτει εμπορικές / γραφειακές αναπτύξεις αλλά και μεγαλύτερες οικιστικές αναπτύξεις. Επιπρόσθετα, οι διαλέξεις στοχεύουν στην απευθείας επαφή μεταξύ των εκπροσώπων των Αρμοδίων Αρχών και των Μελετητών με στόχο τον εντοπισμό και την επίλυση των όποιων προβλημάτων παρατηρούνται κατά την εφαρμογή του θεσμού.


ΠΑΦΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ALOE
5:30μμ


Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Στα σκαριά, με τρεις γραμμές, το τραμ της Λευκωσίας


Η προμελέτη για τη λειτουργία τραμ στη Λευκωσία ολοκληρώθηκε αλλά για την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθεί περίπου μια δεκαετία, νοουμένου ότι δεν θα προκληθούν αντιδράσεις σε βαθμό που να το εκτροχιάσουν.

Το όλο έργο θα κοστίσει €335.741.000 χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων η Κύπρος μπορεί να διεκδικήσει ποσοστό 80%-85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δηλαδή, στην περίπτωση που εγκριθεί η επιχορήγηση από την Ε.Ε. η Κύπρος θα καταβάλει περίπου €65εκατ.-€75εκατ.


Ο διευθυντής του Προγράμματος Ενίσχυσης των Δημοσίων Μεταφορών κ. Μιχάλης Λαμπρινός ανέφερε ότι γενικά η Ε.Ε. αντιμετωπίζει ευνοϊκά προτάσεις οι οποίες συντείνουν στην άμβλυνση της τροχαίας κίνησης με τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, την εξοικονόμηση ενέργειας κ.λπ.


Ο κ. Λαμπρινός ανέφερε ότι η μελέτη, η οποία διεξήχθη υπό την εποπτεία του Προγράμματος Ενίσχυσης Δημοσίων Μεταφορών, προτείνει τη λειτουργία τριών γραμμών, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσουν τους δρόμους, αν ληφθεί υπόψη πως εάν και εφόσον λειτουργήσει το τραμ, περί το 2020, στους δρόμους της Λευκωσίας οι διακινήσεις οχημάτων θα φτάνουν τις 812.000 την ημέρα ή 34.000.000 το χρόνο.

Το τραμ θα συνδέεται με τρεις σταθμούς, εκ των οποίων ο ένας στην Πλατεία Σολωμού, ο δεύτερος στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και ο τρίτος στο Μακάρειο στάδιο.

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

«Οδικά δυστυχήματα: Ποιος φταίει;»


Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010, ώρα 14:00 – 16:00, Πανεπιστήμιο Frederick

Κάθε χρόνο στην Ευρώπη χιλιάδες άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα, με αποτέλεσμα αυτά να έχουν γίνει η κυριότερη αιτία θανάτου των νέων. Επιπλέον, ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός ατόμων (σε αναλογία 1 προς 20) τραυματίζεται σοβαρά, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα ίδια τα άτομα, τις οικογένειές τους, την κοινωνία και την οικονομία.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στις ηλικίες κάτω των 25 ετών, τα άτομα που εμπλέκονται σε θανατηφόρα δυστυχήματα είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους οδηγοί ή επιβάτες τετράτροχων ή δίτροχων οχημάτων, ενώ τα τρία τέταρτα (75%) από αυτά είναι άντρες. Ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμφανίζονται αρκετά πιο ασφαλείς από ότι άλλες, ενώ φαίνεται ότι το βιοτικό επίπεδο των οδηγών καθώς και άλλοι, ατομικοί παράγοντες, επηρεάζουν την οδική ασφάλεια.
Ποιοι είναι, λοιπόν, οι παράγοντες που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και πώς μπορούμε να επέμβουμε ως άτομα αλλά και ως κοινωνία για να την βελτιώσουμε;

Πόσο επηρεάζουν η ταχύτητα ή τα παθητικά και ενεργητικά συστήματα ασφαλείας ενός οχήματος την οδική μας ασφάλεια καθημερινά; Τι ρόλο παίζουν τα φθαρμένα ελαστικά ή η μη πρόσδεση της ζώνης ασφαλείας στην εξέλιξη ενός ατυχήματος;
Μπορούν να γίνουν οι δρόμοι μας πιο ασφαλείς από ότι είναι σήμερα; Γιατί οι νέοι οδηγοί εμπλέκονται σε τόσο μεγάλο βαθμό σε θανατηφόρα δυστυχήματα;
Ποια η συμμετοχή του οδηγού στην πρόκληση ενός ατυχήματος;
Από ποιούς προσωπικούς παράγοντες επηρεάζεται η οδήγηση; Πώς μπορούν να ελεγχθούν οι ποικίλοι παράγοντες, που αφορούν το τρίγωνο άσφαλτος - όχημα - οδηγός;

Το Πανεπιστήμιο Frederick είναι μέλος της μεγάλης κυπριακής κοινωνικής συμμαχίας της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας. Μια από τις δράσεις που διοργανώνονται σε αυτό το πλαίσιο είναι και η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Οδικά Δυστυχήματα: Ποιος φταίει;» στην οποία θα γίνει προσπάθεια να απαντηθούν τα προαναφερθέντα ερωτήματα. Η εκδήλωση διοργανώνεται από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Κοινωνικής Εργασίας και Προδημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Frederick, την Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010, ώρα 14:00 – 16:00, στην Αίθουσα Διαλέξεων αρ. 3, στην Καινούρια Πτέρυγα του Πανεπιστημίου Frederick στη Λευκωσία.

Αυτή είναι η πρώτη από μια σειρά εκδηλώσεων που θα ακολουθήσουν με θέμα την οδική ασφάλεια οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και έρευνες.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης μέσω ολιστικής προσέγγισης θα γίνει προσπάθεια εξέτασης των παραπάνω παραγόντων με στόχο την κατανόηση του φαινομένου και τη λήψη μέτρων στους τρεις άξονες που επηρεάζουν και διαμορφώνουν την οδική ασφάλεια. Μια παράλληλη δράση θα είναι η πραγματοποίηση έρευνας μεταξύ ατόμων ηλικίας κάτω των εικοσιπέντε ετών για τη διαπίστωση του προφίλ των νέων οδηγών και των απόψεών τους για το θέμα «Οδική Ασφάλεια».

Στην εκδήλωση «Οδικά δυστυχήματα: Ποιος φταίει;» έχουν κληθεί και θα συμμετάσχουν το Τμήμα Τροχαίας της Αστυνομίας, η Μονάδα Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, το Συμβούλιο Νεολαίας. Επίσης, φοιτητές θα παρουσιάσουν εργασίες τους σχετικά με τα μελανά σημεία, την ενεργητική ασφάλεια και την αναπαράσταση ατυχημάτων, ενώ ακαδημαϊκοί θα αναφερθούν σε ατομικούς παράγοντες που επηρεάζουν την οδήγηση και θα παρουσιάσουν προγράμματα εκπαίδευσης ασφαλούς οδήγησης που έχουν εφαρμοστεί σε άλλες χώρες.
«Οδικά δυστυχήματα: Ποιος φταίει;»

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010, ώρα 14:00 – 16:00 στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

H Κύπρος να σταθεί δίπλα στον Ελληνικό λαό

Η Ελλάδα ζει αυτή τη στιγμή μια από τις τραγικότερες στιγμές της ιστορίας της

Ο Ελληνικός λαός πληρώνει το τίμημα της στυγνής και δόλιας συμπεριφοράς όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 100 χρόνων

Οι κλέφτες, αυτοί που ξεπούλησαν το Ελληνικό κράτος και άφησαν το λαό στο έλεος των κερδοσκόπων και του ευρωπαϊκού καπιταλισμού, ζουν ακόμα σα βασιλιάδες, κατέχοντας παράνομα και άδικα τεράστιες περιουσίες, καταθέσεις σε ξένες τράπεζες, ακίνητα…

Το αίσθημα ατιμωρησίας, η αδικία και η απελπιστική οικονομική κατάσταση που έχουν φέρει τον Ελληνικό λαό δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια.

Τώρα είναι η ώρα που οι λαοί της Ευρώπης και κυρίως εμείς οι Κύπριοι, έχουμε χρέος, ιστορικό και εθνικό, να σταθούμε δίπλα στον Ελληνικό λαό, να συμπαρασταθούμε και να δείξουμε με κάθε τρόπο την απέχθεια μας για όλα όσα έγιναν και γίνονται σε βάρος του ελληνικού λαού.

Έμπρακτα και ουσιαστικά, ο καθένας από εμάς, στο μέτρο των δυνατοτήτων του, έχει υποχρέωση να βοηθήσει τον ελληνικό λαό να βγει από το απελπιστικό αδιέξοδο στο οποίο ΟΛΕΣ οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, το έχουν οδηγήσει.

Το ΚΙΝΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ θα συνεδριάσει έκτακτα εντός των ημερών για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με το θέμα και τη δράση που θα πρέπει να ληφθεί από όλους μας για να βοηθήσουμε τον ελληνικό λαό.

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Τρεις νεκροί από τα επεισόδια στην Αθήνα σε υποκατάστημα της Marfin Laiki

Τουλάχιστον 3 άτομα, δύο γυναίκες και ένας άντρας, έχασαν την ζωή τους και άλλα 4 τραυματίστηκαν στο κτίριο τράπεζας στην οδό Σταδίου 23.

Η φωτιά ξέσπασε από ρίψη βομβών μολότωφ εντός του κτιρίου της τράπεζας, Marfin Laiki, την ωρά που η τράπεζα ήταν ανοιχτή για το κοινό. Μέσα βρίσκονταν περίπου 25 άτομα στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι. Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι νεκροί είναι υπάλληλοι της τράπεζας και έχασαν τη ζωή τους από ασφυξία, εξαιτίας των αναθυμιάσεων στο κτίριο.

Μάλιστα, η μία από τις γυναίκες λέγεται ότι ήταν έγγυος τριών μηνών.

Σε πεδίο μάχης μετατράπηκε το κέντρο της Αθήνας, όπου αυτή την ώρα διαδηλωτές εξακολουθούν να συγκρούονται με δυνάμεις της Αστυνομίας και καίγονται καταστήματα, αυτοκίνητα και δημόσια κτίρια, κάδοι απορριμμάτων και άλλα, από τη Συγγρού ως την Πανεπιστημίου.

Έχει παραδοθεί στις φλόγες το κτίριο πρώην ΣΔΟΕ που τώρα στεγάζει τη διεύθυνση τελωνείων.

Οι προβοκάτορες μετά το τέλος της μεγαλειώδους πορείας ανέλαβαν δράση με μόνο στόχο να αμαυρώσουν τη συγκεντρωση των εργαζομένων.

Μεταξύ άλλων έχουν γίνει στάχτη το κατάστημα του Αναγνωστόπουλου στην οδό Σταδίου, το βαν του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων και το κτίριο του πρώην ΣΔΟΕ στη λεωφόρο Β. Αμαλίας.

Η αστυνομία και η πυροσβεστική αγωνίζονται για να ελέγξουν την κατάσταση και να σώσουν ανθρώπους που προσπαθούν να διαφύγουν και περιουσίες.

www.kathimerini.com.cy με πληροφορίες newsit.gr