Η απληστία δεν έχει όρια αφού όλο και πιο πολλά είναι τα παράπονα και όλο πιο συχνές είναι οι καταγγελίες κατά υπεραγορών για παραπλάνηση και εξαπάτηση και, γιατί να μην το πούμε, για απροκάλυπτη και πραγματική κλοπή των καταναλωτών μέσα από τις πονηριές και τις μανούβρες που επιχειρούν με τις τιμές των προϊόντων. Τα παράπονα αναφέρονται κυρίως στις εξής περιπτώσεις:
(α) Σε διαφορετικά ράφια, σε διαφορετικούς χώρους υπάρχουν για το ίδιο προϊόν με το ίδιο barcode διαφορετικές τιμές.
(β) Σε περιπτώσεις που υπάρχουν προσφορές, ενώ υπάρχει η ταμπελίτσα με την προσφορά που αναγράφει τη τιμή και το ότι η κανονική τιμή είναι στο ράφι, είτε δεν υπάρχει αναγραμμένη η κανονική τιμή είτε η ετικέτα της είναι σχισμένη.
(γ) Σε κάθε περίπτωση, κανονικής τιμολόγησης ή/και πώλησης σε προσφορά, σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές στα ταμεία είναι διαφορετικές, πάντοτε βέβαια πιο ψηλές στα ταμεία.
(δ) Σε περιπτώσεις που ενώ διαφημίζονται προϊόντα σε έκπτωση οι καταναλωτές παίρνουν τη στερεότυπη απάντηση ότι τα σχετικά προϊόντα «έχουν εξαντληθεί».
(ε) Σε περιπτώσεις όπου, ενώ στο ράφι ή ειδικό χώρο υπάρχουν διαφημιστικές εξαγγελίες είτε για + ένα προϊόν ή + ένα προϊόν δώρο, αυτό αποδεικνύεται μεγάλη απάτη αφού στο ταμείο αρνούνται να δώσουν το έξτρα δωρεάν ή δώρο προϊόν.
Σε ποιόν δεν έχουν συμβεί παρόμοιες περιπτώσεις στις περισσότερες υπεραγορές; Δεν είναι ασφαλώς τυχαίο το ότι και σε εμάς προσωπικά έχουν συμβεί ουκ ολίγες φορές παρόμοια περιστατικά, στο πρόσφατο δε παρελθόν όλο και περισσότερα.
Τι να αναφέρουμε; Τις μπύρες με διπλή διαφορετική τιμή (πάνω και κάτω στο ίδιο ράφι) που στο ταμείο χρεωνόταν ασφαλώς η ψηλή; Ή την οκτάδα αναψυκτικών με αναγραφή + ένα δώρο, άδωρο; Τι να πούμε για τα χαλούμια σε ειδική τιμή που στο ταμείο χρεώνονταν στην κανονική τιμή; Οι σαρδέλες που αντί 44 σεντ χρεώνονταν στο ταμείο 62 σεντ, το ζωμό που αντί 55 χρεωνόταν 76 σεντ; Η λίστα μπορεί σίγουρα να αποβεί ανεξάντλητη.
Πολλοί καταναλωτές που καταγγέλλουν σε μας παραπονούνται και για τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ότι, αντί να πάρουν μέτρα και να οδηγήσουν τους ένοχους στη δικαιοσύνη, τους τηλεφωνούν και … απλά τους ζητούν να επανορθώσουν!!!;;;
Εμείς λέμε φτάνει πια! Σταματήστε την εξαπάτηση των καταναλωτών. Κάτι πρέπει να γίνει επί τέλους. Πρέπει να τροποποιηθεί η σχετική νομοθεσία και να γίνει απόλυτα αυστηρή, τιμωρητική και αποτελεσματικά αποτρεπτική.
Οι κρατικές υπηρεσίες του Υπουργείου πρέπει να εκτελούν συχνούς, συστηματικούς απροειδοποίητους και αιφνιδιαστικούς ελέγχους, ειδικά σε περιόδους γιορτών ή προσφορών και ξεπουλημάτων.
Κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα έχει την τάση να ρυθμίσει σε μεγάλο βαθμό την τιμολόγηση κατά τρόπο παρόμοιο που έχουν επιτύχει τα παρατηρητήρια τιμών με η βελτίωση του ανταγωνισμού. Επίσης θα ενισχύσει την εντύπωση των καταναλωτών ότι δεν είναι μόνοι και απροστάτευτοι και ταυτόχρονα θα αυξήσει την αυτοπεποίθηση τους κάνοντας τους συνειδητούς και ενεργούς.
Ταυτόχρονα οι επιθεωρητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα, μέσα από το νόμο, να επιβάλλουν επί τόπου παραδειγματικά ψηλά πρόστιμα και, εφ' όσον οι καταγγελίες τεκμηριώνονται δεύτερη και τρίτη φορά να παραπέμπονται στη δικαιοσύνη για ακόμη μεγαλύτερη ποινή - πρόστιμο ή ακόμα και φυλάκιση, ή /και κλείσιμο της υπεραγοράς για ορισμένη περίοδο ή και οριστικά.
Μόνο με αυτό τον τρόπο και με τον φόβο της μεγάλης οικονομικής ζημιάς, θα συμμορφωθούν οι παραβάτες, οι οποίοι ουσιαστικά εξαπατούν και κλέβουν τους ανυποψίαστους καταναλωτές.
Ζητούμε από το κράτος να προωθήσει άμεσα και χωρίς δισταγμό σχετική τροποποίηση στη νομοθεσία και τη βουλή να συζητήσει και να την υπερψηφίσει, τα δε δικαστήρια να εξαντλήσουν την αυστηρότητα του νόμου σε τέτοιες περιπτώσεις.
Παράλληλα καλούμε όσους έχουν ενδοιασμούς για την ίδρυση του θεσμού του Επιτρόπου Καταναλωτή στην Κύπρο να κάνουν δεύτερες πιο θετικές σκέψεις και να δώσουν και στον κύπριο-ευρωπαίο καταναλωτή αυτό που οι άλλοι ευρωπαίοι καταναλωτές αποκαλούν φύλακα άγγελο.
Εμείς θα προωθήσουμε άμεσα επιστολή στον αρμόδιο υπουργό με τον οποίο εκκρεμεί και συνάντηση για σχετική προς τούτο δράση. Παράλληλα θα απευθύνουμε επιστολή στον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου για άμεση συζήτηση του θέματος.
(α) Σε διαφορετικά ράφια, σε διαφορετικούς χώρους υπάρχουν για το ίδιο προϊόν με το ίδιο barcode διαφορετικές τιμές.
(β) Σε περιπτώσεις που υπάρχουν προσφορές, ενώ υπάρχει η ταμπελίτσα με την προσφορά που αναγράφει τη τιμή και το ότι η κανονική τιμή είναι στο ράφι, είτε δεν υπάρχει αναγραμμένη η κανονική τιμή είτε η ετικέτα της είναι σχισμένη.
(γ) Σε κάθε περίπτωση, κανονικής τιμολόγησης ή/και πώλησης σε προσφορά, σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές στα ταμεία είναι διαφορετικές, πάντοτε βέβαια πιο ψηλές στα ταμεία.
(δ) Σε περιπτώσεις που ενώ διαφημίζονται προϊόντα σε έκπτωση οι καταναλωτές παίρνουν τη στερεότυπη απάντηση ότι τα σχετικά προϊόντα «έχουν εξαντληθεί».
(ε) Σε περιπτώσεις όπου, ενώ στο ράφι ή ειδικό χώρο υπάρχουν διαφημιστικές εξαγγελίες είτε για + ένα προϊόν ή + ένα προϊόν δώρο, αυτό αποδεικνύεται μεγάλη απάτη αφού στο ταμείο αρνούνται να δώσουν το έξτρα δωρεάν ή δώρο προϊόν.
Σε ποιόν δεν έχουν συμβεί παρόμοιες περιπτώσεις στις περισσότερες υπεραγορές; Δεν είναι ασφαλώς τυχαίο το ότι και σε εμάς προσωπικά έχουν συμβεί ουκ ολίγες φορές παρόμοια περιστατικά, στο πρόσφατο δε παρελθόν όλο και περισσότερα.
Τι να αναφέρουμε; Τις μπύρες με διπλή διαφορετική τιμή (πάνω και κάτω στο ίδιο ράφι) που στο ταμείο χρεωνόταν ασφαλώς η ψηλή; Ή την οκτάδα αναψυκτικών με αναγραφή + ένα δώρο, άδωρο; Τι να πούμε για τα χαλούμια σε ειδική τιμή που στο ταμείο χρεώνονταν στην κανονική τιμή; Οι σαρδέλες που αντί 44 σεντ χρεώνονταν στο ταμείο 62 σεντ, το ζωμό που αντί 55 χρεωνόταν 76 σεντ; Η λίστα μπορεί σίγουρα να αποβεί ανεξάντλητη.
Πολλοί καταναλωτές που καταγγέλλουν σε μας παραπονούνται και για τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ότι, αντί να πάρουν μέτρα και να οδηγήσουν τους ένοχους στη δικαιοσύνη, τους τηλεφωνούν και … απλά τους ζητούν να επανορθώσουν!!!;;;
Εμείς λέμε φτάνει πια! Σταματήστε την εξαπάτηση των καταναλωτών. Κάτι πρέπει να γίνει επί τέλους. Πρέπει να τροποποιηθεί η σχετική νομοθεσία και να γίνει απόλυτα αυστηρή, τιμωρητική και αποτελεσματικά αποτρεπτική.
Οι κρατικές υπηρεσίες του Υπουργείου πρέπει να εκτελούν συχνούς, συστηματικούς απροειδοποίητους και αιφνιδιαστικούς ελέγχους, ειδικά σε περιόδους γιορτών ή προσφορών και ξεπουλημάτων.
Κάτι τέτοιο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα έχει την τάση να ρυθμίσει σε μεγάλο βαθμό την τιμολόγηση κατά τρόπο παρόμοιο που έχουν επιτύχει τα παρατηρητήρια τιμών με η βελτίωση του ανταγωνισμού. Επίσης θα ενισχύσει την εντύπωση των καταναλωτών ότι δεν είναι μόνοι και απροστάτευτοι και ταυτόχρονα θα αυξήσει την αυτοπεποίθηση τους κάνοντας τους συνειδητούς και ενεργούς.
Ταυτόχρονα οι επιθεωρητές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα, μέσα από το νόμο, να επιβάλλουν επί τόπου παραδειγματικά ψηλά πρόστιμα και, εφ' όσον οι καταγγελίες τεκμηριώνονται δεύτερη και τρίτη φορά να παραπέμπονται στη δικαιοσύνη για ακόμη μεγαλύτερη ποινή - πρόστιμο ή ακόμα και φυλάκιση, ή /και κλείσιμο της υπεραγοράς για ορισμένη περίοδο ή και οριστικά.
Μόνο με αυτό τον τρόπο και με τον φόβο της μεγάλης οικονομικής ζημιάς, θα συμμορφωθούν οι παραβάτες, οι οποίοι ουσιαστικά εξαπατούν και κλέβουν τους ανυποψίαστους καταναλωτές.
Ζητούμε από το κράτος να προωθήσει άμεσα και χωρίς δισταγμό σχετική τροποποίηση στη νομοθεσία και τη βουλή να συζητήσει και να την υπερψηφίσει, τα δε δικαστήρια να εξαντλήσουν την αυστηρότητα του νόμου σε τέτοιες περιπτώσεις.
Παράλληλα καλούμε όσους έχουν ενδοιασμούς για την ίδρυση του θεσμού του Επιτρόπου Καταναλωτή στην Κύπρο να κάνουν δεύτερες πιο θετικές σκέψεις και να δώσουν και στον κύπριο-ευρωπαίο καταναλωτή αυτό που οι άλλοι ευρωπαίοι καταναλωτές αποκαλούν φύλακα άγγελο.
Εμείς θα προωθήσουμε άμεσα επιστολή στον αρμόδιο υπουργό με τον οποίο εκκρεμεί και συνάντηση για σχετική προς τούτο δράση. Παράλληλα θα απευθύνουμε επιστολή στον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου για άμεση συζήτηση του θέματος.
(Ανακοίνωση της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής)
1 σχόλιο:
Ο κ. Κώστας Κλεάνθους μας ζήτησε να αναρτήσουμε για λογαριασμό του, το ακόλουθο σχόλιο:
" Καλα και αγια αυτα που προτινετε αλλα γιατι τα περιμενουμε ολα απο τη κυβερνιση? Κι' εμεις ως καταναλωτες εχουμε μεγαλυτερο ρολο να πεξουμε. Τι θα γινει αν σταματησουμε στο ταμειο να ελεξουμε προσεκτικα το λογαριασμο - οσο χρονο και να παρει - , να ζητουμε να διορθωθουν τα λαθη εκει και τοτε και αν δεν το καμουν να τους αφηνουμε τα ψωνια στο πανκο, μποστα σε ολους τους αλλους πελατες, και να φευγουμε? Ποια υπεραγορα η ποιο καταστημα θα το ανεχθει αυτο για πολυ καιρο?"
Δημοσίευση σχολίου