Το θέμα συζητήθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών, στην οποία ακούστηκαν ωστόσο διαμαρτυρίες από μερίδα λεωφορειούχων διότι δεν γνωρίζουν το ποσό της αποζημίωσης προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα μείνουν ή θα φύγουν από τον κλάδο, ενώ προειδοποιούν και με δικαστική προσφυγή κατά της νομοθεσίας.
Παράλληλα, βουλευτές μίλησαν για καταγγελίες για αλλαγή των όρων των συμβάσεων σε σχέση με την αρχική προκήρυξη και σημειώνουν πως αν οι καταγγελίες αυτές δεν διερευνηθούν υπάρχει ο κίνδυνος προσφυγών.
''Πρόθεσή μας είναι να αρχίσει τη λειτουργία του στις 5 Ιουλίου 2010, με βάση και τις τροχοδρομημένες ήδη διαδικασίες μετά από την υπογραφή των έξι δημοσίων συμβάσεων παραχώρησης δημοσίων υπηρεσιών στις 2 Δεκεμβρίου το 2009'', ανέφερε στις δηλώσεις της η κ. Μαρκουλλή, εξηγώντας πως σύμφωνα με τη νομοθεσία έχουν δημιουργηθεί πέντε συμβάσεις που αφορούν τις πέντε επαρχίες και η έκτη σύμβαση αφορά τις διαστικές συγκοινωνίες.
Η κ. Μαρκουλλή είπε πως με το νέο σύστημα θα υπάρξουν περισσότερα δρομολόγια, επέκταση των ωραρίων λειτουργίας, σύγχρονα λεωφορεία και φθηνότερα κόμιστρα, οι τιμές των οποίων θα κυμαίνονται γύρω στο 1 ευρώ ή και χαμηλότερα.
Σημειώνοντας πως η Κύπρος βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, η κ. Μαρκουλλή τόνισε πως ''με αυτό το σύστημα θα εγγυηθούμε ένα σύγχρονο σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών, το οποίο θα είναι και προσιτό, αλλά και θα βοηθήσει και την ύπαιθρο, θα βοηθήσει την οικονομία του τόπου μας, θα βοηθήσει και τον τουρισμό, για αυτό είμαστε αποφασισμένοι να ξεκινήσει αυτό το σύστημα''.
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις που υπάρχουν και το ενδεχόμενο προσφυγής των λεωφορειούχων που έμειναν εκτός των συμβάσεων, η κ. Μαρκουλή είπε πως επανέλαβε ενώπιον της Επιτροπής τη δέσμευση ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ούτως ώστε οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες αδειούχων λεωφορείων να χρησιμοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό χωρίς κανένα αποκλεισμό και να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι στους έξι φορείς που έχουν δημιουργηθεί.
''Αυτή είναι η προσπάθειά μας, έχουμε δεσμευθεί εκ νέου ενώπιον της Επιτροπής... Ομως είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε, γίνονται όλα όσα πρέπει να γίνουν όσον αφορά τις υποδομές, όσον αφορά το θέμα των δρομολογίων, κοστολογήσεις και όλες οι άλλες προεργασίες ούτως ώστε να μπορέσουμε στις 5 Ιουλίου για να ξεκινήσουμε αυτό το επαναστατικό σύστημα'', είπε.
Σύμφωνα με την κ. Μαρκουλλή, μέχρι στιγμής ένα ποσοστό της τάξης του 30% δεν έχουν ενταχθεί στους νέους φορείς. Πρόσθεσε ότι βάσει του νόμου, θα υπάρχουν αποζημιώσεις βάσει συγκεκριμένης φόρμουλας, όσον αφορά τη αξία των λεωφορείων, το χρόνο της ύπαρξης και λειτουργίας της συγκεκριμένης επιχείρησης και τα έσοδα των συγκεκριμένων λεωφορειούχων.
Οπως είπε, πρόθεση του Υπουργείου είναι να παραμείνει ένα 10% λεωφορειούχων εκτός των συμβάσεων προκειμένου να αποζημιωθούν.
Εκ μέρους της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής για τα προβλήματα των Αγροτικών Λεωφορείων, Σπύρος Γεωργίου, αναφέρθηκε σε δέσμευση του προκατόχου της κ. Μαρκουλλή, Νίκου Νικολαΐδη, ότι θα τους δινόταν το ποσό της αποζημίωσης προκειμένου οι λεωφορειούχοι να αποφασίσουν αν θα μείνουν ή θα εγκαταλείψουν το επάγγελμα.
''Υπάρχουν οφειλές και άλλες υποχρεώσεις των εταιρειών, οι οποίες πρέπει να ξεκαθαρίσουν'', είπε, προσθέτοντας πως από τα αγροτικά λεωφορεία, υπάρχουν γύρω στα 370 λεωφορεία παγκύπρια.
''Εμείς είχαμε τη σαφή διαβεβαίωση του τέως Υπουργού Συγκοινωνιών ότι πριν την υπογραφή των συμβάσεων θα μας δινόταν το ποσό της αποζημίωσης, Το ένα έγινε το άλλο δεν έγινε. Για να γίνουμε πιο ξεκάθαροι ήταν για να ξεκαθαρίσει κάποιος να μείνει ή να φύγει'', είπε.
ΚΥΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου