Η Ε.Ε. επιχορηγεί την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας
Τα «Οικολογικά Λεωφορεία» δεν αποτελούν μόνο εναλλακτική πηγή ενέργειας αλλά και επιτακτική ανάγκη για το περιβάλλον και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που άρχισε να υιοθετείται σταδιακά από τις χώρες της Ε.Ε.
Μέσα στα πλαίσια της ανάγκης για εναλλακτικές πηγές ενέργειας, αφού τα συμβατικά καύσιμα έχουν πια αποδειχθεί πολύ βλαβερά για την υγεία μας και εξοντωτικά για την τσέπη μας, μια πολύ σημαντική εισήγηση είναι η χρήση λεωφορείων που κινούνται με υδρογόνο ή αλλιώς τα «Οικολογικά Λεωφορεία».Τα οικολογικά λεωφορεία, έχουν μικρότερο μέγεθος από τα κανονικά, ώστε να μπορούν να κινούνται σε στενούς δρόμους, και μπορούν να συνδέουν γειτονιές στο κέντρο των πόλεων. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν δηλώσει πως ο επαναστατικός αυτός τρόπος δημόσιας μεταφοράς θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα και κυρίως θα αμβλύνει το τεράστιο πρόβλημα μποτιλιαρίσματος αλλά και μόλυνσης του περιβάλλοντος από τη χρήση καυσίμων. Θα ήταν πολύ χρήσιμο, αν και στην Κύπρο, το κράτος μελετούσε την πιθανότητα χρήσης τέτοιων λεωφορείων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχορηγεί την εφαρμογή αυτής της νέας τεχνολογίας και καλό θα ήταν να μπορούσαμε να επωφεληθούμε και εμείς.Να αναφέρουμε ενδεικτικά, πως λεωφορεία υδρογόνου έχει αποκτήσει και η Αθήνα. Δέκα οχήματα έχουν δρομολογηθεί από τις αρχές του επόμενου έτους ενώνοντας το Θησείο, το Γκάζι, το Βοτανικό, το Μαρκόνι, το Κολωνάκι και το Λυκαβηττό. Ο Δήμος Αθηναίων απόκτησε τα 10 πρώτα καινούργια αστικά λεωφορεία του (θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση άλλα 25) συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Καθαρές Αστικές Συγκοινωνίες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης -στο πλαίσιο του οποίου χρηματοδοτούνται οι πόλεις που θέλουν να προμηθευτούν λεωφορεία με εναλλακτικά καύσιμα. Στο ίδιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συμμετέχουν το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, το Αμβούργο, το Λονδίνο, το Λουξεμβούργο, η Μαδρίτη, το Οπόρτο, η Στοκχόλμη, και το Ρέικιαβικ. Στην πρωτεύουσα της Ισλανδίας, μάλιστα, όπως και στη Μαδρίτη, έκαναν πρόσφατα την εμφάνισή τους τα πρώτα λεωφορεία υδρογόνου.
Η ενέργεια από υδρογόνο
H οικονομία υδρογόνου, η οικονομία που θα κινείται με ενέργεια που δεν ρυπαίνει, έκανε ήδη την πρώτη εμφάνισή της. Και δεν πρόκειται για επιστημονική φαντασία. Tο υδρογόνο αποτελούσε επιστημονική φαντασία πριν από 130 χρόνια, όταν ο Iούλιος Bερν στο βιβλίο του «Mυστηριώδης νήσος» προέβλεπε «πως μια μέρα το νερό θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο». Σήμερα, πρόκειται για πραγματικότητα. Tο πρώτο «υδρογονάδικο» (κατά το βενζινάδικο), το πρώτο πρατήριο που εφοδιάζει τα αυτοκίνητα με υδρογόνο είναι πια γεγονός. Bρίσκεται στο Pέικιαβικ, την πρωτεύουσα της Iσλανδίας και άνοιξε τις πύλες του στις 24 Aπριλίου.
Tο πρατήριο της λεωφόρου Bεστουρλαντσβέργκουρ είναι ταυτόχρονα και τόπος «παραγωγής» του υδρογόνου, αναδεικνύοντας έτσι τις δυνατότητες της νέας μορφής ενέργειας. Tο υδρογόνο αποσπάται με ηλεκτρόλυση από το νερό. Για την ηλεκτρόλυση χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Όπως είναι γνωστό, η χημική αντίδραση που παράγει ενέργεια από το υδρογόνο, έχει ως μοναδικά «απόβλητα» πεντακάθαρο νερό και θερμότητα.Σε καμιά περίπτωση όμως η Iσλανδία δεν πρέπει να μείνει μόνη της.
Tο ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιχορηγεί επίσης την προώθηση λεωφορείων υδρογόνου σε πόλεις της Bρετανίας, της Γερμανίας, της Oλλανδίας, του Bελγίου, της Iσπανίας και της Σουηδίας μέσα στους επόμενους μήνες.Aκόμα κι αν σε αυτές τις χώρες δεν προβλέπεται η ανάδειξη του υδρογόνου σε καθολική ενεργειακή μορφή, όπως στην Iσλανδία, θα πλουτίσουν τις εμπειρίες. Το σίγουρο είναι ότι το μέλλον αρχίζει πια να εμφανίζεται… Eμείς άραγε τι κάνουμε;
2 σχόλια:
Το υδρογόνο σαν μορφή ενέργειας είναι ενδιαφέρον και έχιε πολλά πλεονεκτήματα σαν ένα μη ρυπογόνο καύσιμο. Ομως δεν πρέπει να ξεχνάμε
- για να παραχθεί μια μονάδα ενέργειας υδρογόνου χρειάζονται 5 μονάδες πρωτογενούς ενέργειας αρα εργειακα δεν συμφέρει
- εξακολουθούν να υπάρχουν πρακτικά προβλήματα όπωςη υποδομή, τα σημεία τροφοδοσίας
- θέματα ασφαλείας πχ τί γινεται σε περίπτωση σύγκρουσης. πως αποφεύγεται μια έκρηξη
Το υδρογόνο σαν μορφή ενέργειας είναι ενδιαφέρον και έχει πολλά πλεονεκτήματα σαν ένα μη ρυπογόνο καύσιμο. Ομως δεν πρέπει να ξεχνάμε
- για να παραχθεί μια μονάδα ενέργειας υδρογόνου χρειάζονται 5 μονάδες πρωτογενούς ενέργειας αρα ενεργειακα δεν συμφέρει
- εξακολουθούν να υπάρχουν πρακτικά προβλήματα όπως η υποδομή, τα σημεία τροφοδοσίας
- θέματα ασφαλείας πχ τί γινεται σε περίπτωση σύγκρουσης. πως αποφεύγεται μια έκρηξη
Δημοσίευση σχολίου